torsdag 25 augusti 2011

Finaste M

Han skall snart fylla sex år.
Han älskar rosa och att bygga.

Åsså är det alla de där brudarna...

Hon med stort I, som han skall gifta sig med. (Och bygga hus åt såklart!)
Sprillans nya M som han precis börjat leka med.
Tuffa bruden S som kommer klå honom i fotboll, det är hon åtminstone själv helt säker på!
Och de där andra söta tjejerna som avundsjukt frågar om inte de också kan få följa med honom hem någon dag...

Jag vet inte hur han gör det, men han är en större brudmagnet än hans far någonsin kommer att vara (förlåt mig käre Herr Bejkon, men jag tror nog det är sant) (och du har ju dessutom redan ditt på det torra).
Han har en självklar och naturlig charm.
Det är så lätt.
Och visst faller man.
Huvudstupa.
Även mammor!

Speciellt när han står där, första dagen innan skolstart i förskoleklassen och säger till mig;
- Mamma det känns lite annorlunda och konstigt i kroppen, det är liksom lite hårt i magen...

Då är min kärlek så stor, att den skulle kunna uppsluka världen.

1 kommentar: