tisdag 31 januari 2012

Dagens mest absurda:

Mannen bredvid mig på strechmattan gör armhävningar i intervaller. Han kör så svetten ryker, och slänger, och skvätter, runt omkring honom. (Jag är tack och lov på behörigt avstånd!)
Så; mitt i alltihop, ringer hans telefon,( observera att detta scenario utspelar sig på förmiddagen, en arbetsdag). Mannen kastar sig på telefonen, OCH SVARAR!!!

Han grymtar och flämtar ur sig något fullkomligt obegripligt och jag ser på, med munnen lätt öppen, gapandes, medan han sedan fortsätter sitt, relativt formella jobbsamtal, med rejäla frustningar och väsande andetag emellan varje mening.

Det enda jag kan tänka är: Varför? Oh herregud varför?

Och jag vill, bara därför, sända ut denna dagens tanke i etern:
Mina vänner, jag hoppas att åtminstone alla ni, är medvetna om att det faktiskt GÅR att stänga av mobilen, det finns till och med en knapp för det!

Lev väl och andas lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar