söndag 11 mars 2012

Hejkonbejkoneffektivitet

I vänster hand kramar jag lite torra blomblad. Under armen sitter en tumstock fastkilad. I mellan tummen och pekfingret klamrar jag mig fast vid två gamla dagstidningar.
Samtidigt som jag gör allt detta, öppnar jag (med höger hand) min överfulla garderob och försöker lägga, eller snarare trycka in, en tröja på en av de övre hyllorna.

Det är säkert flera av er som redan räknat ut att detta är dömt att misslyckas...
Självklart vill inte tröjan få plats, och självklart vill då även de andra tröjorna ut och testa sina vingar i det fria.
Detta resulterar i att min övereffektivitet inte blir annat än kaos, där jag i slutändan av det som var tänkt som en snabb, "sådär i farten effektiv" undanplockning, istället blir sittandes med en hel hög tröjor på golvet, självklart med lite fint blombladsströssel ovanpå.

Jag önskar att jag kunde säga att detta var ett undantagsfall. Jag önskar verkligen det. Att jag någongång lärde mig att det inte funkar att göra fyrtioelva saker på samma gång.
Men. Jag. Gör. Det. Varje. Dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar