torsdag 3 mars 2011

Elever


När man är pedagog har man ett stort privilegium i sitt liv: ELEVER!

Både på gott och ont finns de där; krävande, bångstyriga, stökiga, härliga och alldeles alldeles underbara.

Vissa elever lämnar djupa spår, etsar sig fast i ens hjärta och blir något mer än "bara" elever. Jag har haft förmånen att få vara med om detta. Jag har dem, jag bär dem med mig för alltid!

Ikväll har jag precis träffat en ny grupp elever.
Nu är vi i det där första skedet, när allt är nytt och spännande och man inte vet vart man skall landa, samtidigt har jag fått besked om att en annan grupp, den där med mina mest speciella, har gått i graven.
När en grupp föds, dör en annan.

Gruppen finns inte längre, men eleverna finns kvar och lyser tydligt och starkt o klart på min stjärnhimmel! För alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar