onsdag 6 april 2011

35

Nu händer det.
Det tippar över.
Jag fyller 35 imorgon.
Så fort det är gjort börjar jag alltså närma mig fyrtio.

Vet inte om det finns anledning att krisa egentligen.
Jag har ju redan hunnit med en hel del;
3-barn, äktenskap, ett gäng lägenheter och hus.
Jag lever just nu mitt i ett förverkligande av en ungdomsdröm.
Jag borde sitta här och vara nöjd och glad och lugn i sinnet.
Men, ja ni förstod redan av upplägget, att så inte är fallet.

30 var okej.
Men 40 blir en oro som gnager.

Ja jädrans, det är mycket som skall hinnas med för att jag skall kunna avnjuta min fyrtioårsdag med en skön återblick och en summering av halva resan.

Nu har jag dessutom bara 5 år på mig.
För innan fyrtio skall jag åka tjejvasan!!!
Ja, det är knappt jag tror på det själv.

Grattis fru Bejkon.
Nu är det ett faktum.

3 kommentarer:

  1. Grattis i förskott då, Maria :-)
    Oroa dig inte är allt jag kan säga.
    Kram Eva (o Lars)

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt bruden. Ingen panik. du behöver inte ha upplevt allt innan 40. det finns ett liv (antagligen...)efter det med, och därmed även som 35-åring. Jag blir 37 i år och det funkar det med. Inte åldern som spelar roll utan att man lever det liv man vill och det verkar du ju göra! Kram och grattis i förskott! Klara

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen lite av paniken... inte att bli gammal utan att livet blir kortare. Men jag håller med Smulan. 40... är ju ingenting egentligen i vår tid. Sen har vi tur... vi blir bara snyggare med åren, smartare och jäklarns mycket mer rutinerade.
    Jag hejar på och ser fram emot att följa dig i Vasan!(när det blir dags) Grattis! Idag är dagen din... och Malins!
    Miljoner kramar tanten! HAHAHAHA! Vi ses imorgon!/Tant-Chatrine

    SvaraRadera