torsdag 7 april 2011

Höjdpunkter

Födelsedagens höjdpunkter:

1: Ibland kan det till och med vara trevligt att vara kissnödig. Åtminstone om man håller sig för att Herr Bejkon, med kvävd röst, skall försöka samla ihop skaran av Bejkonbarn och få upp dem på vinden med frukost på sängen.

2: Dagens enda presenter, insnurrade i silkespapper av en viss kollega. oMtänKt, återvunnet, och allt!

3: Alla gratulationer. Herreminje vad fejjan är effektiv, och trevlig!

4: Smartieskakor, bakade av mig själv, till mig själv. Choklad!

5: Att komma hem från jobbet, lagom för att avnjuta gulle bEjkon insupa pappas egenkomponerade (och önskade) "Jagälskardiglåt".
För dem som inte känner till det, är "jagälskardig"-låtar, helt enkelt hyllningslåtar till vederbörande.
Sången går ut på att upprepa när man älskar låtönskaren, till valfri melodi.

Ett utdrag ur kvällens strofer:
-Jag älskar dig när du läser din Bamsetidning,
Jag älskar dig när du leker med geggamojja.
Jag älskar dig när jag borstar dina tänder...

Sötaste.

1 kommentar:

  1. Mysigt!
    Vi ses ikväll... och imorgon!

    Kramelikram!/C

    SvaraRadera