måndag 4 juli 2011

Spejsfaktor

Ibland tror jag att jag har utrustats med någon slags valbar extra-funktion, som mina föräldrar liksom fick på köpet, utan att de vare sig beställt eller betalat för.
Jag kan kalla den "spejsfaktor".
Det är den som driver mig framåt i rasande fart, genom svindlande kurvor.
Ger man mig lillfingret så har jag raskt tänkt ut och dressat på, inte bara handen, utan hela människan.
En potentiell möjlighet, som är kanske-eventuellt, har plötsligt utvecklats till en hel framtid i mitt huvud.

Och nu mina vänner, är jag igång igen vill jag lova.
Stackars Herr Bejkon, för ni förstår, jag har en annan funktion också, huruvida mina föräldrar valde den eller inte, därom tvista de lärde, jag är så otroligt entusiasmerande, (eller ja manipulativ skulle man ju också kunna säga, beroende på vilket sätt man ser på saken ;)).
Detta innebär att jag oftast spejsar med mig min käre make på mina vilda planer.

Vi får se hur det går den här gången...

2 kommentarer:

  1. Hihihihi...!!! Stackars Herr Bejkon! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, du är allt bra härlig du :) blommorna vi hade i salladen var tusenskönor och gurkört! Fint och gott :)

    SvaraRadera