torsdag 3 februari 2011

Kalas!

Jag har en systerdotter!
En rackarns söt en. Idag fyllde hon ett år! Och då skall man såklart ha kalas.

På äkta Bejkon maner ramlade vi iväg, lite för sent och lite för stressade. Barnen hade sina "skitiga" förskolekläder och något slags sot i ansiktet, mamman hade tack och lov fått en chans att byta om från sina fläckiga målarkläder, men mer var det inte. Eller jo, det förstås, både jag och E hade piffat till oss med lite läppstift.

Nåväl. Vi inte bara ramlade iväg, utan även in. In i systerns lilla hall, en massa Bejonbarn, vuxna och väskor och kassar i ett enda huller om buller. Och där stod hon och vevade lyckligt med armarna; födelsedagsbarnet, hon den söta.

Härligt härligt med kalas och härligt härligt med en paus i arbetet. Nu har jag dock tagit igen det med råge, eftersom jag jobbat på från 20-24. Skam den som ger sig.
Nu skall jag ta min uppsvällda tårtmage och gå och lägga mig!

Natti natti/ Mamma B

1 kommentar:

  1. Ja det va roligt att ni kom till mig på kalas, jag gillar lite bejkon!!

    SvaraRadera