onsdag 8 juni 2011

Dagens Hejkon

Igår var det samkväm på lille Bejkons förskoleavdelning.
När jag kommer dit tultar han omkring i ett par, något överdimensionerade jeans, med förskolans namn i stora bokstäver på rumpan.
Jag blev lite förvånad över att det tydligen inte fanns några extrabyxor i hans låda och stegar iväg för att kolla.
Överst i hans låda ligger en hög.
Verkligen en hög.
En hel HÖG med huvudbonader.
Jag kan inte göra annat än att skratta. Jag skrattar så jag nästan kissar på mig. Det gör personalen också. Det är de som har sorterat dem så fint!
Följande fanns i hans låda:
6 st mössor (2st bomull och 4st fodrade fleece och yllemössor!)
2 st kepsar
4 st solhattar.
man kan ju lätt förstå varför det varit lite skralt hemma!

I övrigt fanns där 6 st tjocktröjor med dragkjedja (!!!) och 2 stackars ynka t-tröjor, men INGA, absolut inga byxor (eller strumpor heller för den delen)!
Hejkon Bejkon på´re, eller vad skall man annars säga?

1 kommentar:

  1. Hahahahaha! Gör man hål i dem kanske han kan ha några shorts inför sommaren... HAHAHA!
    Hejkon Bejkon på er! Kram/Chatrine

    SvaraRadera