torsdag 16 juni 2011

Picknick the Bejkon way!

The händy mamma is in the farten.

Picknick-avslutning på förskolan imorgon!

Inga pengar = kreativ moder.
Ikväll har jag; satt en kalljäst deg, som skall bli kanongott bröd imorgon bitti, jag har lagat rabarbersaft OCH gjort egen risifrutti med specialsylt på rabarberrester och jordgubbar.
Fruktansvärt svårt att gå på diet när sådana smarrigheter vankas.

Hoppas att mina söta söner uppskattar gesten.
Det bara måste bli mer uppskattat än restgrytan jag bjöd på sist vi åt picknickmat. Våra vänner garvade läppen av sig när jag plockade fram den och våra barn tvingades äta veggryta emedan kompisen åt pasta och köttbullar.

Jaja.
Det blir åtminstone minnen för livet!

Senast igår pratade dom om förra sommarens picknick i trädgården, när vi låtsades att vi kommit till ett jätteland och ramlade omkull så fort en jätte gick förbi.
Picknick the Bejkon way!

1 kommentar:

  1. Helt fantastiskt!
    Hur många barn tror du inte skulle kunna "dö" för att få ta del i Bejkon-världen?

    Älskar ditt förra inlägg.
    Konstnärs-själar... de är väsen av känslor och virrvarr.

    Miljarders på er hela Bejkon-familjen!/Chatrine

    SvaraRadera