söndag 11 december 2011

Hej Någon; viktigt meddelande!

Hej du någon därute.
Jag ville bara säga en sak, om du har tid.
Jag hoppas du har det , för jag tycker att det jag skall säga nu är viktigt.

Om du skulle råka vara med någon, eller känna någon, som du tycker är vacker och speciell, eller åtminstone söt och härlig, det behöver egentligen inte ens vara en söt person, bara du tycker om att titta på honom eller henne, om du blir varm av att vara nära, om du kommer på dig själv med att låta dina tankar vandra till den här personen, ibland, eller till och med ganska ofta.
Om du vet precis vem jag pratar om när du läser det här, då är det dig jag behöver tala lite med, då vill jag att du fortsätter läsa.

Nu är nu, men sen? Om den här personen försvann ur ditt liv imorgon, eller om en minut, men om du åtminstone hann rusa hem till honom eller henne, om du hann ringa ett sista samtal och säga det där du aldrig eller sällan säger.
Vad skulle du säga?

Ta den tanken, ta allt du tänker och säg det högt till den som verkligen behöver höra det.
För om jag vore allt detta för någon annan, vore de orden det det enda jag någonsin ville höra.


Kärlek/ Mamma M

1 kommentar:

  1. Det är verkligen något man bör tänka på, jag tror vi ofta glömmer att visa de som står oss nära hur mycket de betyder för oss. Även de man inte träffar så ofta. Att vänner som en gång var nära vänner som man kanske har tappat bort när livet helt enkelt bara rullar på. Att bara tanken på de fina man har haft runt om sig genom livet gör en så där varm innombords. Ja, man måste verkligen bli bättre på att visa uppskattning.

    Kram på dig fina Mamma Bejkon// Erica

    SvaraRadera