söndag 25 december 2011

Julen

Vi är mitt i julen men ändå förbi den. Det stora anitiklimax är ju julafton och julafton endast.
Vi hade en fin sådan.
Och när jag frågar sonen E, vid tandborstningen på julaftonskvällen, om det varit en bra dag svarar han;
- Jaaa!
- Vad var det bästa då?
- Att jag fick precis allt jag önskade mig, säger han och kramar mig.
- Vad bra, för för mig är det viktigast att barnen har det bra på julafton!
- Men du då mamma?
- Ja men jag behöver inga julklappar, jag är glad att jag har er.
- Men om du fick önska då?
- Då skulle jag önska mig ett par varma goa vinterskor.
- I pysselhörnan på dagis har vi en massa saker, jag kan bygga ett par skor till dig där!

Och så fixar tomten allt man någonsin kan önska. I en och samma mening!

God fortsättning på julen, kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar