söndag 28 november 2010

Döm om min förvåning!

Moahaha...
Idag var det visst några bövelens julmarknadsståndsförsäljare som hade missförstått hela poängen med julbak.
Som ni flitiga läsare kanske minns från kvällens förra inlägg inhandlade vi några spännande kakor i ett kakstånd på julskyltningen idag.
Snacka om besvikelse när de djävla kakdjävlarna skulle avnjutas, för näää, rätt gissat, det var inga kakor, det var såklart pasta!!!?
Färsk pasta bland alla andra kakor på kakbordet. Så fullkomligt utomordentligt logiskt!

För dem som undrar kan jag säga att färsk okokt pasta och julmust är... nej, ingen rolig kombination. Färsk okokt pasta är överhuvudtaget inte så rolig, inte ens om det sitter ett fint rött snöre på påsen!

Godnatt skoskaft, eller nej yxskaft, hursomhelst, GODNATT!

3 kommentarer:

  1. Förlåt, men jag kan inte låta bli att små le när jag föreställer mig familjen runt det dukade fikabordet, sugna på den spännande kaka som ni köpt på julmarknaden... Eller små le, skratta högt kanske är mer sanningsenligt. (Är ändå lite förvånad över att du trodde att det var en kaka)

    Själva så köpte vi ett hemligt paket för 60:- som visade sig innehålla en dinosauriejägare samt två dinosaurier. Den glädjen och förväntan grumlades också fort när det som väntat bara var skitkvalité och inte fungerade över huvudtaget.

    Och skitkallt var det också...

    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Och som du rotade på julmarknadsborden för att hitta detta paket färsk pasta bland alla annat gott...

    SvaraRadera