tisdag 16 november 2010

En dag som alla andra?!

Vet inte om jag hade snaskat i mig något sött och gott idag för Bebis Bejkon envisades med att vilja slicka mig runt munnen?!

Det är intressant att ha barn...

Ikväll, när jag satt och jobbade bredvid resten av familjen Bejkon, som spelade spel, fick jag ännu en sak att förundras över. De två stora sönerna envisades nämligen med att ha olika regler i spelet och det var ingen idé att ens föreslå något gemensamt, för då bröt de växelvis ihop i tårar. En eloge till min man som höll ihop det!

Förutom det har väl dagen varit mest som alla andra. Jag har stressat onödigt mycket, jobbat en hel del, bebisgosat massor, jag har fått stöd och hjälp av min bästa vän och blivande kollega och jag är lika förvirrad som vanligt!

kärlek/ mamma b

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med olika regler i spel... Min man berättade om när han, hans lillebror och deras farbror (jämnårig) spelade Monopol... Då gick det hett till. Farbrorn hatade att förlora och det slutade alltid med att han skrek, grät och kastade spelplanen med tillhörande pengar och tärningar ut över rummet. - Å-å, jag är född med otur! var hans standardreplik. Han kallas numera för Å-Å. Hihi!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Vi kanske skall kalla E för Tvärt-emot då! :)

    SvaraRadera