måndag 22 november 2010

Talang!

Måndag 15:30. Blippeti blopp, åssa blip igen; "America´s got talent" på tv:n.

Ja ni kära vänner, vad är talang egentligen?
Med tanke på vad som visas, är den absolut mest eftersträvansvärda talangen sångröst. Så grattis alla ni som begåvats med en klar och vacker stämma.
Men om man funderar vidare då.

Jag vill tro att jag har en massa förmågor som skulle kunna benämnas som talanger men det finns en talang som jag avundas och vill äga och det är "livsnärvaro". Jag ser den ibland runt omkring mig och det verkar vara fantastiskt att äga den.
Ni kanske vill påstå att det är ett tillstånd, mer än en talang, men jag tror att vissa människor liksom har förmågan att krama ur lite mer, och njuta lite mer av livet än andra.

Jag skall göra allt jag kan för att bli min egen "Bejcon´s got talent" och vinna hela skiten!

Vill ni utmana mig, eller skall vi kanske bilda en stor grupp?!

3 kommentarer:

  1. För mig är du en människa med stor "livsnärvaro" och jag är övertygad om att du kommer att vinna Bejcon´s got talent utan problem. Skulle du mot förmodan ändå vilja bilda en grupp med mig så säger jag bara : JA Tack! Mer livsnärvaro behövs i mitt liv!
    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Grupp säger jag! Solklart!
    (The gruppigare the bättre!)<3

    SvaraRadera
  3. Jag är med i gruppen!

    SvaraRadera