tisdag 16 november 2010

Fars dag i efterhand!

Har ju glömt att berätta om vårt härliga farsdagsfirande i söndags!

Förmiddagen blev en sådan där dag med snurr på. Tempo och fart och ändå flöt den liksom iväg, lagom flummigt.

Vi käkade frukost 10:30! Jag trodde knappt på det när jag kom ner och såg klockan. Visserligen sov barnen länge, efter (ännu) en stökig natt, (hoppas för guds skull att detta är en snabbt övergående fas) och visserligen fick maken lite sovmorgon på det och visserligen tvingade jag de två stora till en stunds hårtrimmning, (med ett stort inslag gråt) men ändå! Jag hade, som ursäkt, inte någon klocka på mig.

Sedan blev det dock högre tempo.

Hej och hå, på sannt Bejkon manér rusade vi in i kyrkan två minuter i två. Vi skulle vara på med på Gudstjänsten med babysångsgruppen och hade blivit ombedda att vara där i tid, och det var vi ju!

Eftermiddagen och kvällen fortlöpte också i ganska högt tempo tillsammans med "far-en" och "mor-faren" sådär på fars-dag. Vi fick alla bevittna något stort när min 75-årige pappa spelade playstation för första gången i sitt liv och dessutom snackade data med oss vid matbordet.

Efter en jättemysig och skön kväll vinkade vi hejdå genom titthålet i golvet!

Som ett litet trevligt tillägg vill jag nämna att natten förflöt lugnt inatt. Det kanske är som Pelikanteaterns nya föreställning: "Även detta är övergående"!

Ha´t gott (mos)!

/Mamma B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar