söndag 22 maj 2011

03:33

03:33, sitter i bilen.
I pyjamas.
Trycker i mig majskrokar.
De är så fruktansvärt torra att de fastnar i gommen...

Varför?
Ja det kan man ju sannerligen fråga sig?!!!

Vaknar 03:20.

A:Gråt. B:Nedkissad säng. C:Kan inte röra mig av smärta.
Maken tar hand om situation A och B. Återkommer ner till mig, tar hand om situation C genom att överräcka ett stycke piller och ett stycke glas.
Jag tar pillret.
Och...

Damn you doktor som en gång sa till mig att det bara var inbillning. Damn you, tabletter kan VISST fastna i min hals, och det gör de ofta. Det gjorde den inatt.
Problem tillstår dock.
Vi är inte hemma, vi är på landet, vi har inget, och då menar jag inget, ätbart i stugan. Mammas och pappas stuga är låst.
Jag våndas en stund, dricker minst tre glas vatten.
Tablettdjäveln är fast.
Då minns jag.
Bilen. Vi har majskrokar kvar i bilen.
Tassar ut i pyjamas.
Det är småkallt.

03:34.
Äntligen! Majskrokar; halleluja!
Går tillbaka till stugan. Lägger mig.
Snustorr i munnen.
God natt!

1 kommentar:

  1. Men usch! Herregud vilken pärs!

    Tur att allt på nåt konstigt sätt alltid ordnar sig.

    Kram på er! /Chatrine

    SvaraRadera