tisdag 10 maj 2011

Lorten.

Idag hände något fantastiskt oväntat och nästan chockerande.
Jag fick en och en halv timme ledigt. Mitt på dagen. Hemma själv, inga barn, ingen man, bara jag och lorten.
Ja, förlåt, jag har inte presenterat er ordentligt för Lorten. Lorten har numer tagit över vårt hem och spritt ut sig överallt där det är möjligt, varendaste litet skrymsle, om man så säger.

Jag trivs inte så bra med Lorten. Nej, faktum är, att jag måste gå så långt som till att säga, att jag faktiskt HATAR Lorten.

Jag ägnade således min underbara enochenhalvtimme till att frenetiskt städa toaletten. Grundligt.
Döm om min förvåning när jag inser att, när jag äntligen lyckats utplåna den skit-stövelns närvaro på ett ställe, så känns hans närvaro ännu mer påtagligt överallt annars.

Summa summarum:
Jag kan nästan ångra renheten på toaletten för nu känns resten av hemmet ännu mer bedrövligt än innan.
Vad göra.
Hur man än vänder och vrider, skurmoppen, blir det aldrig bra!

Nu skall jag gå och lägga mig med Lorten. Och andas dammtussar i sömnen tills de blir stora som bomullstussar och jag drömmer febriga drömmar om förkylning och nästäppa!
/ eder Mamma i natten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar