fredag 20 maj 2011

Familj

Jag hinner inte med den, HAR inte hunnit med den; familjen.
Min fina fina familj.
Men nu skall det banne mig bli ändring på det.
Kosta vad det kosta vill. Jag äter hellre havregrynsgröt tillsammans än att de äter oxfilé utan mig. (Nu har jag ju iofs inte ens tjänat några pengar på att vara frånvarande, så de har snarare ätit just havregrynsgröt, utan mig, men ni förstår principen!)

Igår var vi ute i trädgården, allihop. Herr Bejkon och E klippte gräset, M gungade och G käkade jord. Vi var sådär rusigt lyckliga att klockan fick bli en bit över åtta innan vi kunde gå in och sova. Nu luktar det friskt nyklippt gräs och trädgården ser allmänt lite trevligare ut, och kanske, kanske, blir det egen färskpotatis till midsommar!

2 kommentarer:

  1. Åh... det lät som en av njutningarnas höjdardag. Det är livskvalité att få vara tillsammans med de viktigaste människorna i livet. Tillfällen man aldrig får igen men alltid minns.
    Man måste njuta mera!
    Du behöver njuta mera!!! (kanske det till och med blir en oxfilé innan året är slut... men först färskpärer... coolt)
    Kramisar!
    /Chatrine

    SvaraRadera
  2. Åh, en sån trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera