onsdag 5 januari 2011

Min mamma

Jag är inte bara mamma, jag HAR en mamma också, och en mormor skulle man kunna säga, fast inte min mormor, men en mormor är hon allt!

Världens bästa mormor som kommer och räddar sina barnbarn från en trött och utarbetad mamma och inte minst sin dotter från att behöva vara en orkeslös och oengagerad drakmorsa.
För så hade det blivit om vi lämnats själva åt vårt öde idag.

Det är märkligt, men sagorna som sipprar ut ur barnens rum är aldrig lika roliga när jag eller pappa Bejkon läser dem. Mormorsrösten är magisk och dyker liksom ner i berättelserna med en helt annan närvaro. Dessutom är mormorsfamnen och mormorsknät större, varmare och härligare än vad jag någonsin kan erbjuda.

Jag sörjer lite att jag själv aldrig haft en mormor och lite sörjer jag kanske att jag aldrig själv skall bli en, men jag skall banne mig kompensera min otillräcklighet som mamma genom att bli den absolut bästa farmorn någonsin!
Och det kan jag, för jag har en bra förebild!

3 kommentarer:

  1. Kram till mormor Bejkon.......

    SvaraRadera
  2. Underbart! Hälsa gärna till Kristina!

    SvaraRadera
  3. Å, så fint skrivet...

    Eva från Vallpojksgatan :-)

    SvaraRadera