lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen.

Det nya året började spännande, i gammal sann ungdomsanda ramlade vi hem framåt ett, på eftermiddagen (!), fortfarande iklädda nyårsstassen...

Till saken hör då i och för sig att vi inte hållit oss vakna hela tiden, även om jag kämpade på till nästan tre, utan sovit gott hos våra goda vänner däremellan.

Tusen tack fina familjen B för en världsabra afton och morgon!!!

Väl hemma vällde Bejkonvardagen över oss igen, toan luktade apa eftersom bejkonbarnen har så oerhört svårt att lära sig spola, dammtussarna var fortfarande luddiga i huvudet efter nyårsfirandet och blommorna (de fina blommorna jag fick av min pappa!) hade dragit i sig ordentligt under kvällen och natten och nickat till lite i den tomma vasen.

Nu ett gäng timmar senare har vi varit så grymt effektiva att man nästan inte kan känna igen huset längre. Det har putsats och fejats och gåtts med kasse efter kasse av återvinning och annat skräp. Jag känner mig nöjd och harmonisk och trött. De närmaste dagarna skall jag göra allt i min makt för att fylla på batterierna ordentligt så att den nya året kan gasa igång ordentligt när Herr Bejkon går på föräldraledigt om drygt två veckor.

Framåt för framgång (på alla plan och områden)!

God fortsättning!/ Mamma B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar