torsdag 23 december 2010

Brrr...

Det är fler grader minus ute än det är plus inne.
Det kan bara sammanfattas med ett enda ord: KALLT!

Idag är äntligen julklappsinförskaffningen färdig och jag har högtidligen lovat min gode make att vi skall vara ute i bättre tid nästa år för att slippa "julhandelshelvetet".
Birsta?! Ånej, inte om jag slipper. Jag menar; vem vill egentligen sitta i evighetlånga köer från affär till affär?
Nu är det i alla fall gjort!

"Trots" mina barn, dvs trots att de varit med hela dagen, och trots allt fix och all stress, har jag idag kommit på en helt lysande idé. Ett projekt som kan bli hur bra och hur stort som helst. Jag kan inte säga något ännu, för jag måste kolla upp hur jag skall gå tillväga först. Men om det blir av skall ni vara bland de första som får veta!

Nu skall jag dra på mig understället och dubbla yllestrumpor och krypa i säng. Tur att vi ligger och gosar alla fem däruppe på sovloftet, då kanske man inte fryser rumpan av sig inatt.
Må väl och se till att ni får några extra varma kramar i denna bitande vinterkyla.
Här kommer några från mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar