söndag 12 december 2010

Tredje advent!

Trots idogt (och ändlöst) arbete med vårt boende och jobb som hopar sig och liksom väller över mig, har vi haft en riktigt härlig helg.

Vi har umgåtts, något som jag längtat så innerligt efter ett tag nu. Igår blev det middag och filmmys hos min gamla barndomsvän och idag adventsfika och slappa i soffan en stund hos några nyfunna.
Det är så gott att ha vänner. Jag vet att jag är tjatig, men så mycket tråkigare livet vore, om man skulle nöta på bara varandra hela tiden. Herr Bejkon och jag har nötts en hel del på sistone och behöver ny inspiration och nya samtalsämnen.

Granen kom äntligen upp och imorgon blir det lucia på förskolan. Grabbarna har redan invigt tomteluvorna och är ordentligt laddade. Ser fram emot det.

Nu skall jag bara jobba en liiiten kort stund till och sedan gå och lägga mig bredvid det inplastade kylskåpet. Snart har vi dock vårt sovloft färdigt. Kommer sakna att sova i "köket", det har sina fördelar...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar