fredag 10 december 2010

Tv-time?!

Idag hamnade jag i en diskussion om tv-program på lunchen.
Jag kan villigt erkänna att jag gärna ser på skräptv nu för tiden. På kvällen finns det liksom inte nog ork kvar i min kropp och hjärna för att kunna koncentrera mig en hel film. Herr bejkon sörjer de låååånga svåra Iranska filmerna. Någonstans kanske jag också gör det, för de är ju också bra, på sitt sätt, men jag orkar inte riktigt bry mig, och det är väl det som går igen i min tv-konsumtion. Jag orkar inte med det som kräver för mycket tankeverksamhet.
Nej tacka vet jag sånt som går in genom det ena örat och ut genom det andra.
Dessutom är det ju underbart med dokusåpor, där man för en lite stund, i relation till deltagarna, får känna sig smått normal.
Å andra sidan kan jag väl villigt erkänna att familjen Bejkon, och framförallt den hysteriskt förvirrade modern, är dokusåpamaterial så det skriker om det.
Den skulle kunna heta: Mamma söker... vad var det nu?! eller varför inte: Gammal och bortskrämd.
Just just nu pågår den stooora Idol-finalen. Det kanske inte är dokusåpa jag skall satsa på, nej heja tävlingsprogrammen. Nästa år blir det auditionturné, alltid roar det någon ;)
Trevligt fredagsmys på er!
/Mamma Bejkon (som smuttar på vinet och skall gå och hångla upp sin make i sann nuårsanda!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar